Tajemstvi mladi Sledujte mě na Twitteru Odebírat RSS

Jsem těžký prokrastinátor

Mám pro vás pro všechny úžasnou novinu (nakonec i pro mě) - nejsem líná, jsem nemocná! ja tomu nerozumim Diagnóza zní těžký prokrastinátor, dokonce je to chronické. Tady máte důkaz, přímo z dílny Centra adiktologie Psychiatrické kliniky 1 lékařské fakulty a VFN Univerzity Karlovy v Praze:

prokrastinator
http://poradna.adiktologie.cz/otestujte-se/?poll_id=6

Otázka je, co teď se mnou bude, až doteď jsem si žila v pohodě se svojí leností a nich mi nechybělo, ale teď se všechno změnilo. Odborníci mi bez okolků sdělují, že mám vážné potíže a budu se muset naučit je zvládat.

Vím, že lenost a odkládání věcí je problém, ale myslím si, že to v životě zažívá snad každý člověk a záleží jen na vůli a okolnostech, ve kterých nachází, jak se s tím dovede vypořádat. Co by mě ale nenapadlo je onálepkovat normální lidskou vlastnost psedovědeckým termínem a prohlásit ji za společenský problém. facka

Pojďme se podívat na „vysoce rizikové situace prokrastinace“:
Sociální tlak má podobu přímého a nepřímého přesvědčování. Příkladem přímého sociálního tlaku může být situace, kdy vrstevníci jedince neustále přemlouvají, aby s nimi začal hrát online hru či zašel na pivo místo učení. Nepřímé přesvědčování ostatními se projevuje například v situacích, kdy jedinec mezi svými kamarády cítí tlak, aby trávil čas na večírcích, místo aby se učil na zkoušky, protože to dělají všichni kolem něj a je to hlavní téma, o kterém se baví. Odborníci popisují, že asi pětina relapsů je právě v souvislosti s reakcí na sociální tlak vrstevníků.
Sociální tlak, relapsy, prokrastinace,… proč prostě neříct, že kdo snadno a pravidelně podléhá pokušením světa kolem něj, zadělává si na problémy, když s tím něco nezačne dělat? Dřív se říkalo, že odklada je horší než obyčejný lenoch. Dnes jste málem případ pro psychiatra.

0 komentářů:

Post a Comment